11 januari 2023|Reno
Een chatbot, relevanter dan ooit
Overweeg je een chatbot op je website? Een goed idee! Chatbots worden steeds slimmer en kunnen een enorme toegevoegde waarde leveren voor je bezoekers en (potentiële) klanten. Wij duiken even dieper de mogelijkheden in en zetten wat zaken over chatbots voor je op een rijtje.
Wat is een chatbot?
Een chatbot is eigenlijk een online, slimme tool, die het mogelijk maakt om automatisch conversaties te voeren met de bezoekers van je website. Je kunt deze tool voeden met informatie, zodat deze eenvoudige en algemene vragen van bezoekers snel en geautomatiseerd kan beantwoorden.
Chatbots worden echter steeds slimmer en door middel van artificiële intelligentie, kunnen ze ook complexere vragen beantwoorden. Meer nog, door je chatbot te linken met andere software, kan deze zelfs prijzen berekenen en bijvoorbeeld je bezoeker onmiddellijk een prijsindicatie of offerte doorspelen.
De meerwaarde van een chatbot
De chatbot is ondertussen verlost van de kinderziektes en we zien ze dan ook meer en meer opduiken. Logisch, want een kwalitatieve chatbot staat garant voor:
Potentiële klanten op hun wenken bedienen
Hoe een chatbot zijn meerwaarde in de praktijk bewijst? Wel, daar kunnen de mensen van RenoZen over getuigen. Op de site van deze specialist in badkamerrenovaties, kun je een richtbedrag voor je badkamer bekomen door een 10-tal vragen van de chatbot te beantwoorden. Niet alleen winnen de medewerkers van RenoZen zo heel wat tijd, de chatbot ontpopt zich ook tot een lead generator. De vragen zijn bovendien zo opgesteld dat er al een eerste filtering plaatsvindt, en de prijsshoppers kunnen geïdentificeerd worden. Gericht de juiste klanten benaderen wordt zo perfect mogelijk.
Bovendien is de chatbot ook nog eens gelinkt met Teamleader, het CRM-systeem van RenoZen, waardoor geen enkele lead verloren gaat en zelfs automatisch wordt toegewezen aan de juiste commerciële persoon voor de opvolging. En of ze bij RenoZen tevreden zijn met deze waardevolle automatisatie.
Zelf benieuwd naar de meerwaarde van een chatbot voor je organisatie?
Is je interesse gewekt? Maak vandaag nog een afspraak en we bekijken graag samen met jou de mogelijkheden. We hebben al aardig wat ervaring met het ontwikkelen en integreren van chatbots en kunnen ook voor jouw bedrijf ongetwijfeld een flinke meerwaarde betekenen.